Zasady organizacji Szkoły Podstawowej

  1. Kształcenie uczniów jest prowadzone nie dłużej niż do ukończenia przez nich 18 roku życia.
  2. W szczególnie uzasadnionej sytuacji, na I i II  etapie edukacyjnym, dopuszcza się organizację nauczania w oddziałach łączonych.
  3. W pierwszym etapie edukacyjnym i w oddziałach dla uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym i znacznym kształcenie i wychowanie ma charakter zintegrowany. Czas trwania poszczególnych zajęć ustala nauczyciel prowadzący te zajęcia, z zachowaniem ogólnego tygodniowego czasu zajęć uwzględniając w szczególności:
    • dostosowanie czasu zajęć i przerw do aktywności uczniów,
    • zachowanie ciągłości nauczania i doskonalenia podstawowych umiejętności uczniów,
    • realizacji zajęć ruchowych, najlepiej w każdym dniu, w tygodniowym łącznym wymiarze nie mniejszym niż określają to przepisy szczegółowe,
  4. Nauczyciele prowadzący zajęcia w danym oddziale tworzą zespół, którego przewodniczący jest wybrany spośród członków zespołu. Zadaniem zespołu jest w szczególności:
    • ustalenie zestawów programów nauczania oraz ich modyfikowanie w miarę potrzeb,
    • diagnozowanie potrzeb edukacyjnych i wychowawczych uczniów,
    • monitorowanie postępów uczniów,
    • dokonywanie okresowej oceny postępów edukacyjnych ucznia w przypadku stwierdzenia, że poziom osiągnięć edukacyjnych uniemożliwi lub utrudni uczniowi kontynuowanie nauki w klasie programowo wyższej (semestrze programowo wyższym)  przewodniczący zespołu wnioskuje do wicedyrektora o stworzenie uczniowi, w miarę  możliwości, szansy na uzupełnienie braków,
    • opracowywanie Indywidualnych Programów Edukacyjnych dla uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym lub znacznym,
  5. W klasach 1 – 3 zatrudnia się pomoc nauczyciela w przypadku oddziału dla uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym i znacznym i niepełnosprawnościami sprzężonymi. W uzasadnionych przypadkach dopuszcza się zatrudnienie pomocy nauczyciela w klasach 4 – 8.