Spis treści

 

Interaktywne emocje, czyli zajęcia z psychologiem w dobie nauczania zdalnego

 Katarzyna Przybyła

 

Trudna sytuacja, w której się wszyscy znaleźliśmy zmusiła nas do nauczania zdalnego.

Jak doskonalić umiejętności społeczno – emocjonalne naszych dzieci w dobie,

gdy bezpośrednie kontakty z innymi dziećmi, czy osobami bywają niemożliwe?

Jak zachęcić dziecko do nauczania zdalnego, żeby było ono dla nich ciekawe?

Dobrym rozwiązaniem dla zwiększenia motywacji dziecka do pracy zdalnej jest wykorzystanie różnego rodzaju materiałów interaktywnych, które na potrzeby obecnej sytuacji nauczyciele, czy psycholodzy zamieszczają w Internecie.

 

Godna polecenia jest platforma internetowa WORDWALL.NET.

Poniżej linki do ciekawych interaktywnych gier dotyczących rozpoznawania emocji, nauki ich identyfikacji, a także do gier dotyczących rozwoju emocjonalnego i samopoczucia,w które możemy wspólnie z rodziną zagrać. Poniższe materiały są utworzone przez psychologów.

Pierwsza pomoc to: ruletka emocji

https://wordwall.net/pl/resource/1021962/psychologia/ruletka-emocji

Kręcimy kołem, a następnie odpowiadamy na pytania, np., jakie znamy sposoby na nudę.

 Kolejna godna polecenia pozycja to: gra samopoczucie.

https://wordwall.net/pl/resource/1002688/psychologia/samopoczucie

Również gra podobnie, jak ruletka polega na zakręceniu kołem, jednak w tym przypadku pytania, na które dziecko, bądź grający z nim dorosły, czy rodzeństwo musi odpowiedzieć dotyczą np. samopoczucia, marzeń, pragnień.

 Trzecia ciekawa pomoc to: emocje – opisy.

https://wordwall.net/pl/resource/1041239/emocje-opisy

Ta gra to świetny sposób na naukę charakterystyki stanów emocjonalnych, które dziecko przeżywa. Należy dopasować opisy uczuć do ich nazw. Interaktywna forma zachęca do zabawy.  Kolory i dźwięki pełnią funkcję wzmacniającą i podtrzymują uwagę dziecka, a sama forma pozwala zapomnieć, że jest to nauka.

 

Zachęcam do wspólnej rodzinnej nauki w formie zabawy.

 

Katarzyna Przybyła

Nauczyciel stymulacji rozwoju poznawczego i psycholog Wczesnego Wspomagania Rozwoju dziecka