„DOŚWIADCZENIA MŁODEGO BADACZA”

 

Nazwa projektu: „Doświadczenia Młodego Badacza”
Autor: Anna Pniewska
Osoby współorganizujące: Edyta Juskowiak, Katarzyna Filipiak, Izabela Szaflińska 
Projekt dedykowany jest uczniom klas 1a, 2a, 3a i 3b SP

„Doświadczenia Młodego badacza” jest to projekt realizowany przez mobilne laboratorium dla dzieci „Laboratorium Młodego Badacza”. Warsztaty naukowe dla dzieci to sposób na urozmaicenie szkolnych lekcji, a także na atrakcyjne rozbudowanie tematu realizowanego w ramach programu nauczania. Projekt jest realizowany  w oparciu o program edukacyjny, w czasie którego dzieci za pomocą bezpiecznych doświadczeń biologicznych, odkrywają prawa i zjawiska otaczającego świata.

Cele zajęć, to:

- umożliwienie uczniom samodzielnego badania zjawisk przyrodniczych, prowadzenia obserwacji i eksperymentów,

- wykonywanie ciekawych i barwnych doświadczeń fizycznych i chemicznych,

- integracja uczniów z klas I-III.

 Zakładane rezultaty zajęć, to:

- przyswojenie wiedzy z zakresu programu nauczania,

- budzenie zaciekawienia i zainteresowania zjawiskami przyrodniczymi.

Czas trwania przedsięwzięcia przewidziany jest na rok szkolny 2022/2023, z możliwością rozszerzenia o kolejne lata.

Tematyka zajęć realizowanych w I semestrze:

- Dlaczego bez wody nie ma życia? – Dzieci poznają niezwykłe własności wody i kilka podstawowych praw fizyki.

- Powietrze – Uczniowie poznają własności powietrza; jest bezbarwne, bezwonne, bez smaku, nie przewodzi prądu, możne je sprężyć i rozprężyć.

- Kolorowe wulkany – Dzieci dowiedzą się dlaczego wulkany wybuchają i przeprowadzą eksplozję barwnego, chemicznego wulkanu.

- Kolory- Uczniowie podczas doświadczeń poznają barwy podstawowe, zobaczą jak powstają barwy pochodne, jak zmieniają się kolory pod wpływem różnych odczynników.

Tematyka zajęć realizowanych w II semestrze:

- Co to znaczy mieć pH? – Mali badacze dowiedzą się, że ph to miara stopnia kwasowości. Podczas doświadczeń zaobserwują zmiany barwy wskaźnika w zależności od badanego pH.

- Czy można zobaczyć niewidzialne? – Uczniowie dowiedzą się do czego służy mikroskop i poznają jego budowę.  Zaobserwują pod mikroskopem komórki roślin i zwierząt.

Szczegółowe informacje dotyczące projektu znajdują się u p. Anny Pniewskiej.

 

 Młody badacz

 Doświadczenia Młodego Badacza