Nazwa projektu: Cztery pory roku w przyrodzie i ogrodzie
Autor: Krzysztof Staszewski
Osoby współorganizujące: Kamila Troszczyńska, Izabela Szaflińska
Projekt dedykowany jest uczniom szkoły podstawowej i PP
Czas trwania przedsięwzięcia: od 2021 cyklicznie
CELE PROJEKTU
Edukacyjny i terapeutyczny
Poznawanie przyrody poprzez stwarzanie miłej i twórczej atmosfery umożliwiającej rozwijanie zainteresowań i rozwój aktywności artystycznej i praktycznej.
Treści projektu opierają się na cyklach w przyrodzie (porach roku) powiązanych z obszarami tematycznymi:
Ekosystem: łąka, sad, ogród, woda (zalew, rzeka), park, las.
Bogactwa przyrody i zjawiska atmosferyczne: powietrze, woda, gleba, słońce.
Cele ogólne:
zainteresowanie uczniów otaczającą przyrodą,
- kształcenie umiejętności rozpoznawania i nazywania cech charakterystycznych dla danej pory roku,
- zachęcanie i motywowanie uczniów do poznawania przyrody w sposób aktywny, twórczy, dociekliwy i wytrwały
- integracja grupy poprzez sytuacje wychowawcze kształtujące postawy koleżeństwa i wzajemnej pomocy,
- rozwijanie twórczej aktywności, ekspresji i poczucia estetyki poprzez różnorodne techniki plastyczne, fotograficzne i inne
- rozumienie współzależności człowieka i otaczającego środowiska
- rozwijanie poczucia własnej wartości poprzez możliwość osiągnięcia sukcesu.