Nazwa projektu: Cztery pory roku w przyrodzie i ogrodzie

Autor: Krzysztof Staszewski

Osoby współorganizujące: Kamila Troszczyńska, Izabela Szaflińska

Projekt dedykowany jest uczniom szkoły podstawowej i PP

Czas trwania przedsięwzięcia: od 2021 cyklicznie

CELE PROJEKTU

Edukacyjny i terapeutyczny

Poznawanie przyrody poprzez stwarzanie miłej i twórczej atmosfery umożliwiającej rozwijanie zainteresowań i rozwój aktywności artystycznej i praktycznej.

Treści projektu opierają się na cyklach w przyrodzie (porach roku) powiązanych z obszarami tematycznymi:

Ekosystem: łąka, sad, ogród, woda (zalew, rzeka), park, las.

Bogactwa przyrody i zjawiska atmosferyczne: powietrze, woda, gleba, słońce.

 Cele ogólne:

 zainteresowanie uczniów otaczającą przyrodą,

  • kształcenie umiejętności rozpoznawania i nazywania cech charakterystycznych dla danej pory roku,
  • zachęcanie i motywowanie uczniów do poznawania przyrody w sposób aktywny, twórczy, dociekliwy i wytrwały
  • integracja grupy poprzez sytuacje wychowawcze kształtujące postawy koleżeństwa i wzajemnej pomocy,
  • rozwijanie twórczej aktywności, ekspresji i poczucia estetyki poprzez różnorodne techniki plastyczne, fotograficzne i inne
  • rozumienie współzależności człowieka i otaczającego środowiska
  • rozwijanie poczucia własnej wartości poprzez możliwość osiągnięcia sukcesu.