Sprawozdanie z udziału w projekcie „Laboratoria przyszłości”

rok 2023/2024

W ramach realizacji programu Laboratoria przyszłości do pracowni komputerowej otrzymaliśmy długopisy 3D i drukarkę 3D.

Uczniowie SOSW im. Janusza Korczaka w Mosinie podczas lekcji informatyki i lekcji wychowawczych projektowali ozdoby świąteczne, choinkowe wykorzystując różne formy, kształty, kolorowe filamenty i projekty.

Dzięki wykorzystaniu programu do grafiki 3D, uczniowie projektowali różne formy, kształty, figurki do gier planszowych i breloki do kluczy. Dzięki drukarce 3D nasze prace można było urzeczywistnić, dzięki czemu powstały nowe, kolorowe breloki do wszystkich klas w szkole.

  

                                                         

Sprawozdanie z udziału w projekcie „Laboratoria przyszłości”

rok 2023/2024

W ramach realizacji programu Laboratoria przyszłości do pracowni komputerowej otrzymaliśmy długopisy 3D i drukarkę 3D.

Uczniowie SOSW im. Janusza Korczaka w Mosinie podczas lekcji informatyki i lekcji wychowawczych projektowali ozdoby świąteczne, choinkowe wykorzystując różne formy, kształty, kolorowe filamenty i projekty.

Dzięki wykorzystaniu programu do grafiki 3D, uczniowie projektowali różne formy, kształty, figurki do gier planszowych i breloki do kluczy. Dzięki drukarce 3D nasze prace można było urzeczywistnić, dzięki czemu powstały nowe, kolorowe breloki do wszystkich klas w szkole.

  

                                                         

 

Ogólnopolski projekt edukacyjno-społeczny „Każdy inny – wszyscy równi”

Osoba odpowiedzialna na realizację projektu: Kamila Jankowiak
Cele:
 Uwrażliwienie na obecność i potrzeby osób ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
 Rozwijanie empatii i tolerancji wobec osób ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
 Likwidowanie uprzedzeń na temat osób ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
Projekt trwa od 17.09.2023 do 24.05.2024 roku. W czasie trwania projektu realizowane są
zadania z IV bloków tematycznych, które połączone są z dniami, np. Dzień Zdrowia
Psychicznego, Dzień Osób Głuchych, Dzień Osób Niewidomych. Projekt przeprowadzany jest
w klasie przysposabiającej do pracy.
Przykładowe zadania z projektu:
 Przygotowanie gazetek dotyczących dni osób niepełnosprawnych
 Stworzenie kącika książek bez barier
 Przygotowanie wypukłej księgi
 Przeprowadzanie lekcji na tematy związane z niepełnosprawnością
 Zapoznanie uczniów z miejscami pracy osób niepełnosprawnych.
Link do strony, na którym można szczegółowo zapoznać się z projektem:
https://sp1.sochaczew.pl/ii-edycja-ogolnopolskiego-programu-edukacyjno-spolecznego-
kazdy-inny-wszyscy-rowni.html

 

Międzyszkolny Projekt Integracyjny "Gramy w pomarańczowe"

Autorzy: Katarzyna Filipiak - SOSW im. Janusza Korczaka w Mosinie
Joanna Filipiak - Zespół Szkół w Krośnie
Uczniowie biorący udział: klasa 2a i 3a z SOSW oraz klasa 2b z Zespołu Szkół w Krośnie
Miejsce spotkań: Zespół Szkół w Krośnie - Szkoła Podstawowa im. 15. Pułku Ułanów
Poznańskich, Mosina ul. Krasickiego 16
Założenia projektu:
- Integracja uczniów z SOSW z uczniami ze szkoły ogólnodostępnej.
- Budzenie zainteresowania światem przyrody i wdrażanie do wspólnej aktywności.
- Promowanie treści z zakresu edukacji przyrodniczej.
- Rozwijanie samodzielności i kreatywności dzieci podczas wykonywania prac plastyczno-
technicznych.
- Świętowanie Dnia dyni oraz Międzynarodowego Dnia marchewki.

Projekt “Gramy w pomarańczowe” zakłada dwa spotkania integracyjne, tematyczne:
1. Dzień dyni (31 października).
2. Międzynarodowy dzień marchewki (4 kwietnia).
Podczas spotkań nauczyciele prowadzący (autorzy projektu) przygotują zajęcia mające na
celu integrację uczniów obydwu szkół. Będą to wspólne zabawy, mające na celu poznanie się
oraz aktywności zarówno przyrodnicze, jak i plastyczno-techniczne. Konkretny termin
spotkań zostanie ustalony przez nauczycieli prowadzących. Dominującym kolorem będzie
pomarańczowy, gdzie zarówno nauczyciele, jak i uczniowie w miarę możliwości ubiorą się w
wyżej wspomnianej kolorystyce.

 

Ogólnopolski projekt edukacyjny “Europa i ja” – edycja 2023.

Autor projektu: Ilona Broniszewska
Koordynator projektu w szkole: Katarzyna Filipiak
Projekt skierowany do uczniów klas 1-3 SP
Założenia projektu:
- rozbudzanie zainteresowań związanych z krajami europejskimi,
- wzbogacanie wiedzy uczniów na temat wybranego państwa (Włochy),
- rozwijanie umiejętności poszukiwań i wykorzystania zdobytych informacji,
- doskonalenie umiejętności pracy w grupie.
Okres realizacji: październik 2023 - luty 2024 r.
Przynajmniej raz w miesiącu odbywać się będą lekcje otwarte dla uczniów klas 1-3 SP.
Realizowane będą wybrane przez koordynatora zadania projektowe. Krajem, z którym
zostaną zapoznani uczniowie, są Włochy. Dzieci poznają między innymi symbole narodowe
Włoch, ciekawe miejsca, sławnych Włochów oraz muzykę włoską, a także nauczą się liczyć w
języku włoskim i stworzą słownik obrazkowy. Zapoznają się z wybraną bajką, a także kuchnią
włoską. Jednym z zadań projektu jest również wysłanie kartki z pozdrowieniami do Szkoły
Podstawowej w Bochotnicy, w której pracuje autorka projektu, pani Ilona Broniszewska.
Warto dodać, że w zeszłym roku projekt “Europa i ja” był realizowany przy współpracy ze
Szkołą Podstawową “Pod lipami” w Krosinku, w której wzięła udział klasa 2b, a z naszego
Ośrodka klasa 2a SP. Projekt ten cieszył się dużym zainteresowaniem i widoczną integracją
między uczniami obydwu placówek.

https://soswmosina.pl/953-ogolnopolski-projekt

My dzieciaki poznajemy różne smaki

Nazwa projektu: My dzieciaki poznajemy różne smaki

Autorzy: Martyna Tomczak, Joanna Kwiatek

Projekt dedykowany jest dla uczniów klasy 2E SPU.

Projekt przewidziany jest na rok szkolny 2023/2024, z możliwością jego przedłużenia.
Do realizacji założeń projektu niezbędne są cykliczne spotkania z uczniami oraz wykorzystywanie różnorodnych metod pracy.

Uczniowie będą rozwijać swoje umiejętności kulinarne.

Szczegółowe informacje na temat projektu znajdują się u Martyny Tomczak.

 Pozwól mi poznawać świat

Nazwa projektu: Pozwól mi poznawać świat.
Autorzy: Martyna Tomczak, Monika Golonka.
Osoby współorganizujące:  Martyna Tomczak, Monika Golonka
Projekt dedykowany jest uczniom szkoły podstawowej klas 2E, 5/7B SPU.
Celem projektu jest pobudzanie wyobraźni uczniów oraz dostarczanie nowych doświadczeń sensorycznych.
Projekt przewidziany jest na rok szkolny 2023/2024, z możliwością jego przedłużenia.
Do realizacji założeń projektu niezbędne są cykliczne spotkania z uczniami oraz wykorzystywanie różnorodnych metod pracy.

Uczniowie będą między innymi przygotowywać różnego rodzaju masy sensoryczne, wykonywać doświadczenia.
Szczegółowe informacje na temat projektu znajdują się u Martyny Tomczak oraz Moniki Golonki.

Uczymy się i bawimy

Nazwa projektu: Ogólnopolski projekt edukacyjny ,,Uczymy się i bawimy” III edycja.
Autorzy: Ewa Mierzejewska, Ewa Sulej, Urszula Wróblewska, Agnieszka Baczewska.
Osoby realizujące projekt: Martyna Tomczak
Projekt dedykowany jest uczniom szkoły podstawowej klas a 2E SPU.
Celem projektu jest innowacyjne i kreatywne podejście nauczycieli do rozwijania podstawowych umiejętności edukacyjnych i społecznych u dzieci ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi.

Projekt przewidziany jest na rok szkolny 2023/2024, z możliwością jego przedłużenia.
Do realizacji założeń projektu niezbędne są cykliczne spotkania z uczniami oraz wykorzystywanie różnorodnych metod pracy.

Uczniowie będą między innymi rozwijać swoje umiejętności kulinarne oraz poszerzać swoją wiedzę z zakresu ekologii.
Szczegółowe informacje na temat projektu znajdują się u Martyny Tomczak.

Nazwa projektu : Europa na naszych talerzach. Poznajemy świat od kuchni
Autor : Anna Płóciniak
Termin realizacji: październik 2023 - maj 2024
Uczestnicy projektu: uczniowie klasy 1D PP
Miejsce realizacji projektu: SOSW w Mosinie, ul. Topolowa 2

Założenie projektu :
Projekt edukacyjny jest skierowany do uczniów klasy 1D PP. Uczniowie będą poznawali różne strony świata poprzez doznania smakowe oraz doświadczenia kulinarne. Każde zajęcia w kuchni, będą poprzedzone lekcją wprowadzającą przez nauczyciela na temat danego państwa, a uczniowie będą mieli do wykonania jego flagę w różnych formach plastycznych i sensorycznych. Uczniowie poznają podstawowe wiadomości na temat państwa, którego potrawę będą przygotowywać w danym miesiącu. Każdy miesiąc będzie odpowiadał potrawie z jednego państwa Unii Europejskiej. Projekt zakłada także, że przyczyni się on do doskonalenia umiejętności kulinarnych w zakresie posługiwania się przyborami i sprzętem kuchennym. Zwiększy poczucia sprawstwa, samodzielności i odpowiedzialności wśród uczniów oraz wpłynie na większe rozumienie tożsamości narodowej ( Polska jako państwo należące do UE).

Cele projektu :
1.Cele główne :
- poznawanie różnych państw Unii Europejskiej
- doskonalenie umiejętności posługiwania się przyborami i sprzętem kuchennymi
- kształtowanie poczucia sprawstwa i samodzielności uczniów
- rozbudzanie zmysłów i nowych doświadczeń sensorycznych
2.Cele szczegółowe:
- zwiększenie umiejętności kulinarnych uczniów
- usprawnianie motoryki dużej oraz małej
- rozwijanie funkcji poznawczych
- doskonalenie koordynacji wzrokowo-ruchowej
- rozwijanie orientacji w przestrzeni
- kształtowanie umiejętności współpracy